J9mhhhsrqggdyvchc5g8

Storyselling för entreprenörer

"Those who tell the stories rule the world"

   Watch Promo

Storyselling för entreprenörer - "Those who tell the stories , rule the world" - Plato

I över 10 000år har människan kommunicerat genom bilder. I folkmun säger vi att "en bild säger mer än 1000-ord, men har du stannat upp någon gång och funderat på dess innebörd inom försäljning?

Under hela 1900-talet så fanns det många klassiska sanningar inom försäljningsyrket. För att förstå varför pris och beräkningar var så tilltalande i säljprocessen så måste man zooma ut och se hur marknaden såg ut. Innovation var något som kom i "lagom takt" och många gånger så var ett möte med en säljare eller konsult en bra möjlighet för ett företag att få en update på/inom ett specifikt område.

-------------------

LÅT OSS TA EN TITT I BACKSPEGELN

Den industriella revolutionens "peak", ur ett marknadsföringsperspektiv, kom när TV:n började erbjuda företag en möjlighet att göra reklam. Radiopratarens egenskaper med att kunna leverera ett budskap med en grym känsla hade nu ersatt av att företag kunde skapa produktioner och med hjälp av BILD ,LJUD + ev en kändis som verkligen fick våra endorfiner att pumpa på nytt.

"Storytelling" var återigen på marknaden men oftast tillgänglig för dom som hade en större plånbok.

Storytelling är något som storbolag har använt sig utav under många år. Men efter 2006 och intåget av Sociala medier på marknaden så kan vi nu se att det inte längre handlar om vem som har störst plånbok, utan störst fantasi. (Se föreläsningen om marknad och hur försäljningen har förändrats genom åren - KLICKA HÄR )

--------------------

Det här konceptet har förfinats på marknaden i över 10år.

Där samtliga nycklar har implementerats på hundratals möten med både nya och befintliga kunder. Insikten av att dessa ingredienser varit nyckeln har växt fram successivt genom allt ifrån totala misslyckanden till fantastiska framgångar både för mig själv men också när det har implementerat på säljorganisationer och företagare.

Precis som att en marknadsstrategi utan en tydlig förståelse för köpbeteenden blir helt verkningslöst - är STORYTELLING bara en informationskanal som skapar bra känslor men inget "call to action".

Därför föddes STORYSELLING.

Där vi medvetet jobbar med alla dessa ingredienser för att skapa bättre upplevelser för målgruppen men där vi även har skarpa processer inblandade där jag förflyttar kunden i beslutsprocessen utan att verka pushig eller dryg.

Känsla/Budskap är hela tiden nyckeln. EQ + IQ = Succé

Den här kursen innehåller totalt 5st videofilmer. Varje film kommer med lite övningar och tankeställare.

Notera att det här kräver en del förkunskaper om grundläggande försäljning för att verkligen förstå. Om du känner att det är något som behöver fräschas upp - kika på vår kurs 7 nycklar till framgångsrik försäljning !

Kursinnehållet kommer bla att bidra till:

  • Effektiv kommunikation
  • Bredare förståelse för hur dina kunder tar beslut
  • Ta bättre betalt genom att du skapar högre värde
  • Positionera ditt varumärke i sociala medier
  • Självförtroende och självkänsla

Det här är i min mening den kanske vassaste formen av försäljning. Det sker överallt av de stora företagen men extremt lite av startups och entreprenörer.

"Framgång lämnar ledtrådar"

Jag behöver nog inte övertala dig. Men om du har svårt att komma på exempel på vad jag pratar om när det gäller den "lilla spelaren" som kan bli riktigt stor utan en väsentlig budget att luta sig mot, så är det bara att kika på allt från influensers till varumärken som växer fram idag från mindre bolag. Kikar man på en framgångsrik småföretagare/startup så kan man oftast se hur de är riktigt duktiga på att förmedla en fantastisk känsla runtomkring sina budskap vilket gör att deras transportsträcka till ett välmående företag oftast är mycket kortare och stöter på mindre motstånd än de som stångar sig blodiga med att försöka övertala och överbevisa sin marknad med deras tjänster eller produkter.

Så inga mer tråkiga kundmöten. Inga mer mossiga powerpoints.

Det är dags att kliva in i Storyns underbara värld och släppa loss din kreativitet. För det är efter det här du kommer att ställa dig den ultimata frågan:

Matchar din potential dina resultat?

Välkommen till Vimentis VIP - Storyselling för entreprenörer !



Your Instructor


Michel Laporte Godorn
Michel Laporte Godorn
I am a passionate entrepreneur, Kyokushin karate champion and international speaker with over 25 years of sales and Martial arts experience.
Born in the Seychelles but live in Sweden. Started my first company when I was 15yrs old. Since then I have built 6 companies as well as worked in various sales positions such as Account Management
KEY Account Management & Sales Director

Since 2014 I've been doing seminars and keynotes about sales and business both in Sweden and internationally.
This has resulted in great partnerships with various business organizations and universities.
Sales training programs for startups, incubators and global companies such as Kuehne & Nagel and more

If you want to really see what others have to say, please connect or check out my Linkedin profile -Click here!




Frequently Asked Questions


Är storyselling och storytelling samma sak?
För oss är storytelling att man engagerar sin marknad i en story. Men storyselling är det och tydliga call to actions Så nej :)
Kan jag ta till mig kursen även om jag aldrig jobbat med försäljning tidigare?
Vi rekommenderar att du först lär dig de grundläggande principerna inom försäljning först. Då kommer mycket av det som nämns i videofilmerna att bli ännu mer tydligt för dig.
Kan man få hjälp under tiden?
Ja absolut. Vår ambition är att du skall få resultat av våra kurser. Ta en kontakt med oss så tar vi ett möte så skall vi se vad vi kan göra

Get started now!